Dåliga låntagare.

Debatten går hög ang försäkringskassan och deras sena utbetalningar, Miljöpartiet tycker att man skall ge drabbade ränta.

Jag tycker att det luktar illa när dom svagaste i samhället inte kan betala sina räkningar och får betalningsanmärkningar för att staten lånar deras pengar.

Det är inte försäkringskassans fel utan de som styr som ansvarar, men dom behöver väl pengarna nu, när stackarna med stora förmögenheter, fastigheter och stora arv till arvingarna sluppit ifrån skattebelastningarna och intäkterna minskar.

Eftersom jag både har haft anställning och eget företag se senaste 10 åren så har jag inte tagit ut enspänn från f-kassan så jag är alltså inte drabbad men jag ställer inte upp på den egocentriska inställningen som florerar.

En del anser att bara om  det är skatteavdragsgiltigt så kan man bidra, eller jobba heltid med välgörenhet snacka om dubbelmoral.

Kommentarer
Postat av: Bitte

Sådär, nu är jag på benen igen. Kör strikt lchf sedan tre dagar. - 1,5 kg! Och det är INTE vätskeförlust. Den reserven försvann redan under min första vecka med feber. Den andra veckan med feber höll jag vätskan på en normal nivå.



Nu kör vi, Linqan!

2009-02-02 @ 09:52:44
URL: http://bittesbus.com
Postat av: Anonym

Om du nu inte vill blogga så kan du kanske tänka dig att fixa en bok att läsa? Femte mars har du chansen att byta till dig en schysst bok i Mariefred :-)

Kolla min nya blogg!

2009-02-19 @ 22:07:03
URL: http://storabokbytardagenimariefred.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0