Godmorgon Solen.


Familjen åkte i väg på en minisemester till Höga Kusten i Ångermanland, vi hyrde en stuga vid Fällsvik 1,5 kilometer från Naturreservatet Rotsidan.
Rotsidan är en otroligt vacker strand mot Bottenhavet, stranden består av en mängd flata stenar som slipats av havet under många år.

4 femtedelar av familjen ville övernatta under bar himmel, men som den demokratiske mannen i familjen fick jag gå med på en förlikning, att gå ner och se på soluppgången om jag händelsevis skulle råka vara vaken.

I smyg ställde jag klockan på 2:05 väckte barnen och traskade iväg.

Barnen var livfulla som en flock sömngångare som jag med dålig framgång försökte få i gång med diverse hopp och lek och i deras mening dåliga historier.

Vi kom dock ner till stranden, horisonten var vacker som en sommarmorgon gyllene gul ovanför solen för att gå över från rosa till djupt lila. Barnen blev faktiskt lite betagna och korpgluggarna öpnnades åtminstone några mm.

Vi började göra godmorgon Solen rörelser i bästa yogastil.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0