Snöplogen

Klockan fem vaknade jag av snöplogen som for omkring i byn och rensade trottoarer och de mindre vägarna som sköts av samfälligheten, naturligtvis missade traktorn 100 meters uppförsbacke upp till min och två andra fastgheter.

Temperaturen var - 1 och det hade snöat ca 3-4 cm under natten.

Här ute på landet är det vägföreningen som står för underhåll av allmänna grönytor och de mindre vägarna.
Varje år är det arbetsdagar där vi skall vara med och röja träd och kratta diken osv.

Om du inte kan delta i dessa aktiviteter så drabbas fastighetsägaren av en debitering om 500 kr till vägföreningen.
Jag funderar över om detta är ok , vi betalar ju exakt lika mycket i kommunalskatt som alla andra gnestabor och där ingår dylik service på skatten. Vi får väl kolla upp det via någon eu-instans så kanske vi vet, om ett decennium eller två.



Kommentarer
Postat av: Linqan

När jag kom hem ikväll var det iaf plogat. rätt ska va rätt.

2008-11-25 @ 19:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0