Telefonförsäljare

I går kväll blev jag uppringd av en trevlig telefonsäljare hon upplyste mig om vad jag betalade till min nuvarande leverantör och vad jag kunde spara om jag valde EON.

Som en hängiven Södertäljesupporter hade jag synpunkter på var dom lade sina sponsorpengar, vi hade också ett utbyte med ord om huruvida deras ledningar var nedgrävda efter stormen Gudrun.

När jag upplyste henne om att tre öre per kilowatt kändes fattigt eftersom jag gör av med 60 tusen sådana per år, då tog en man över samtalet och berättade att hon var nybörjare och hade skött sig jättebra.

Han berättade att dom satt längst ut och inte hade mandat att förhandla om sådant och efter många meningslösa ordbyten visade det sig att den charmerande kvinnan var hans äkta hälft.

Han hade också en massa tips på hur jag kunde spara pengar utan att det  minskade hans bolags intäkter, efter det jag nekat byte av elbolag undrade han om dom kunde ringa upp mig vid ett senare tillfälle.

Jag svarade att hans trevliga fru gärna får ringa upp närhellst hon har lust.

Jag undrar om jag nånsin kommer att bli EON kund?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0