Farligt Monopolspelande.

Juldagskvällen avslutades med ett par partier Monopol med Pontus och Rasse.
Rasse vår mest inspirerade och spontana spelare vann den första omgången, i den andra omgången så gick det lite sämre och när han i ett utsatt läge hamnade på en välbebyggd gata och pengarna var slut kallade han ägaren av gatan för kommunistsvin.

Jag tror att han blandade ihop orden som började på K en aning i frustrationen, hoppas att han har hängt med bättre i Biologin än i sammhällskunskapen annars kan ordvalen bli än mer stötande.

Pontus som gått ut Europaskolans Företgsekonomilinje har bättre koll på samhällsekonomin och uttrycker under spelets gång sin uppskattning av Monopolspelets grundare och hans genialitet.

När jag sen får likvida bekymmer genom att fastighetsskatter skall betalas då tycker Pontus att det är en av det  mest demokratiska skatterna i spelet eftersom de slår mot de stora fastighetsägarna och inte mot de mindre fastighetsägarna.

Reinfeldt måste nog ändra Monopolreglerna för de kan ju vara förödande för den framtida demokratin, om ungjäklarna får såna snedvridna uppfattningar av ett vanligt familjespel.


Kommentarer
Postat av: pontus

Haha, riktigt humoristiskt skrivet! Jag hade förväntat mig ett segertal värdigt en potentiell vinst i ett potentiellt tredje världskrig

2008-12-26 @ 10:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0