Grönköping

Jag har varit på konferens i Hjo som också är Grönköpings hemvist alla känner väl till Grönköpings veckoblad     http://www.gronkoping.nu/  
Jag möttes av ett blött kallt och blåsigt Hjo vid Vätterns strand, Om man tillät sig att drömma om en varm sommardag så kunde man se en liten mysig båthamn som vaktades av en liten fyr.

Bredvid hamnen fanns en sandstrand med små pittoreska badhytter i trä.

Hotellet som var ett komplex med några decennier på nacken omgavs av sekelskiftesvillor med snickarglädje och en liten park där hotellet anordnade spökkvällar om man  vågade.

Tänk om man varit där på sommaren på några semesterdagar  istället för att arbeta , jodå jag hann med en halvtimmes promenad på morgonen i snålblåst och iskallt regn burrrrrrrrr.

Kommentarer
Postat av: Bitte

Hjomenvisst!

Kan du förresten göra bokstäverna på bloggen lite större? Jag får kisa för att kunna läsa....

Undrar "Bärare av progressiva brillor"

2008-12-03 @ 19:27:50
URL: http://bittesbus.wordpress.com/
Postat av: Anonym

He he bara för att du blivit sån stjärna på bloggdesign , jag tror det dröjer till dess jag har satt mig in i den konsten så du får nog skaffa såna där flaskbottenglas istället.

2008-12-04 @ 07:40:57
Postat av: Bitte

Det är ju typ såna brillor jag har!!

2008-12-04 @ 15:23:43
URL: http://bittesbus.wordpress.com/
Postat av: fridelin

så det blir alltså en tripp till hjo i sommar? det skulle ju vara mysigt ;)

2008-12-05 @ 13:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0