2008 års memoarer.

Jag försöker blicka tillbaka på 2008 och januari-mars var mest en tom transportsträcka mot den efterlängtade våren, jag hann dock med två veckoslut i fjällen.

Den roligaste fjällresan var med alla mina söner, vi hade en liten trång stuga i hundfjället nära backen och grabbarna åkte hela dagarna medans jag tog det lite lugnare med en hel del promenader i området utöver skidåkningen.

I April drog jag och hustrun tlll Mallorca och mötte våren det var jättemysigt lite lyxigt med svit, bubbelbad med havsutsikt och hela paketet.

Pontus tog studenten en vacker dag i Juni, han kom ut i från Europaskolans företagsekonomiska linje med betyg som översteg mina bästa förväntningar, en bra prestation!
Frida gick ut grundskolan i Freja också hon hade gjort goda studiresultat så jag är stolt som en tupp.

I juni firade vi mitt första halvsekel vi hade fest på altanen se bilden i huvudet, vi var ca 60 personer och åtminstone jag hade jättetrevligt med släkt , vänner och kollegor.

Yoel med flickvän tog med sig alla våra hemmavarnde barn till Göteborg och Skara en mycket uppskattad aktivitet av alla inblandade, inte minst för oss föräldrar.

Året har också inneburit stora omorganistioner på arbetet, med en del jobbiga förändringar för många av mina kollegor.
Ena dagen får dom hämta guldklocka för lång och trogen tjänst under pompa och ståt där chefen berättar hur duktiga dom varit, för att nästa vecka få veta att det inte längre finns plats för dom.

Jag känner mycket för många av dessa vänner men jag hoppas också att det kan innebära en positiv förändring för de flesta, jag blev själv övertalig för ca 10 år, jag valde att säga upp min anställning, vilket jag inte ångrat, ibland är det bra att förändra tillvaron en smula.

Under hösten har jag konverterat från oljeeldning till Pellets, så ett litet strå till att förbättra miljön har jag svarat för även detta år.

Jag kan inte skryta med någon viktnedgång trots idoga försök med träning och lchf diet, jag har å andra sidan inte gått upp heller. Dock är jag nog lite bättre fysik och det kommer ett nytt år så nu skall jag få ner nålen under 90 vilket är mitt mål, 2,5 kilo är väl ett realistikt mål.

Gott Nytt År mina få men trogna läsare


Kommentarer
Postat av: fridelin

låter för det mesta som att det varit ett bra år? :)<3

2008-12-31 @ 10:39:50
URL: http://fridelinen.blogg.se/
Postat av: Bitte

Gott nytt, Linqan! Nu fick jag lite inspiration till min egen blogg, så ett inlägg till ska jag nog kunna krysta ur mig innan tolvslaget ;-)

2008-12-31 @ 12:05:09
URL: http://bittesbus.wordpress.com
Postat av: Åsa

Gott Nytt År på dig! Kram

2009-01-01 @ 17:50:33
Postat av: Linqan

Kram och gott nytt till dig Åsa från hela familjen.

2009-01-01 @ 18:30:56
Postat av: Bitte

Här har det ju inte hänt något på hela året! Anta min musikutmaning om du saknar inspiration:-)

2009-01-03 @ 12:16:54
URL: http://bittesbus.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0