Diplomatiutbildning för tonårsföräldrar efterlyses.

Efter en barnfri helg i Växjö kommer jag hem lagom trött efter 40 mils bilresa och nattsudd, då är det gudomligt att komma hem. Döm om min förvåning, I hallen är det undanplockat inte en sko innanför dörren.
Diskbänken kliniskt ren resten av undervåningen välstädad och dammsugen.

Beröm till de tre rara tonåringarna två skämmiga pekar på den tredje och det visar sig att hon fejat och fixat i tre timmar.
Ännu mer beröm till den berömvärda.

Detta uforiska tillstånd hölls i ca 5,5 min då släpper den plötsligt nyblivna pedanten en nyhet.
Kan ni köra mig jag skall sova över hos en "kompis".

Yes jag hade inte ens hunnit sätta mig ned och njuta av den välstädade miljön när återgäldandets tid var inne mer bilkörning när skulle detta ske?

Ja det visste man inte, kompisen skulle först på någon tillställning vid 19 tiden och efter det skulle denna efterlängtade resa utföras.

Något inom mig brast och jag sa något oövertänkt om att det kanske fanns en baktanke om dessa tre timmars fejande.

Mer behövdes inte för att det tredje värlsdkriget var igång.

Nu är det försent för rubrikens kurs, jag får kalla in en toppdiplomat på konsultarvode eller kan man muta det rara lilla odjuret?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0