Ok Bitte du fick mig.



Bitte tycker att jag är lite slö på det nya året, och det stämmer!
På hennes uppmaning försöker jag att radda upp en lista med låtar som betytt något eller kanske visar något om mig.

1. Lilla sofie, Hepstars.
Den första singeln som jag spelade på Pappas lilla resegrammofon i plast, jag och min lillasyster hade bara den skivan så den gick om och om igen hela dagarna.

2. Cadillac, Hepstars.
Säger en del om mitt bilintresse.

3. Je t'aime, moi non plus, Serge Gainsbourg.
Gav mina tonårshormoner extra fart.

4. Keep on, Jerry Williams.
Jag och Håkan rockade hårt på vår första skoldans.

5.Wiggen, Bröderna Lindquist favorit när jag lärde mig dansa gammeltjo.

6.Mamma Mia, Abba
Favoritlåt på första Bilstereon.

7. Born in the Usa, Bruce Springsteen.

8. Summer of 69, Bryan Adams.
Den ultimata bugglåten, jag blir glad.

9. River deep mountain high , Ánna Mae Bullock.
Mina absoluta favorit kanske.

10. You're the inspiration, Chicago.
Min och min hustrus kärlekslåt.

11. Sommarnatt, Snowstorm
Vilken bilåkarlåt!!!!!

12. När vi gräver Guld, GES
Sommaren 1994 var fantastisk!



Kommentarer
Postat av: fridelinen

det här var faktiskt riktigt kul att läsa :D

2009-01-07 @ 20:57:56
URL: http://fridelinen.blogg.se/
Postat av: Bitte

Tack, snälla farbror! För den här utmaningen har varit riktigt, riktigt rolig att se resultatet av!

2009-01-08 @ 09:05:35
URL: http://bittesbus.wordpress.com
Postat av: Anonym

Farbror och farbror jag tyckte jag såg lyckliga gatan på din lista , ´så du är ju ingen fjortis direkt.

2009-01-08 @ 19:59:52
Postat av: Bitte

Jorå, Linqan, det är jag visst: men inuti. I huvet, liksom:-)

2009-01-09 @ 17:06:24
URL: http://bittesbus.wordpress.com
Postat av: Bitte

Men HALLÅÅÅ! Nu är det sån där stiltje igen. Kopiera listan hos mig och besvara de frågorna om du saknar egna uppslag till inlägg.

2009-01-11 @ 14:27:37
URL: http://bittesbus.wordpress.com
Postat av: Sofie Hultman

Hej på dig!!!

Ja jag kan hålla med om låten Cadillac säger allt om ditt bilintresse iaf.

Säger bara: STÄMMER, STÄMMER, STÄMMER såååååå bra!!! :-)

Sänder även en snabb hälsning på samma gång =)

Hoppas allt är bra med er!

Elin pratar jätte mycket om din fru och tågbanan som hon fick leka me hos er.....

Du får krama om din fru och barn och hälsa från mig och min familj!

Kram på er alla

2009-01-15 @ 11:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0