Snöbollskrig.



I dag ringde kontaktläraren och bad oss hämta sonen, skälet var att han kastat snöboll på otillåtet område och dessutom haft mage att argumentera med kontaktläraren.

Min kära hustru sopade motvilligt av snöhögen till bil och svor ett par gånger över att  gubbskrället(jag)fortfarande inte bytt vindrutetorkarna.
Hon körde 4 mil tur och retur för att hämta hem rättshaveristen.

Jag hörde talas om ofoget på telefon och beordrade genast straffarbete i form av snöskottning för  odågan.

Jo det var skottat när jag kom hem hi hi.

Sen började historien nysta upp sig det kom hem vittnen i form av andra potentiella rättshaverister(kompisar)

Kompisarna berättade att vår vanärade son befunnit sig på tillåtet område när han påträffades av läraren och hade inte heller kastat ngn snöboll utan den största synden var att han hade mage att ifrågasätta reglerna.

Senare på eftermiddagen hade några andra elever påträffats att kasta snöboll på samma område och av samma lärare och trots att hon träffades i ryggen av en snöboll så tvingades inte dessa att lämna skolan.

Kompisarnas sammanfattning var att läraren nog inte tycker så bra om vår lilla rättshaverist(uttrycktes dock mer rått live än vad som återges här)

Efter att dessa vittnesmål rycker nu försvarsadvokaten(mamma) in hon skall minsann prata med rektorn i morgon.

Stackars honom jag har blivit pratad med många gånger så jag vet vad han har att vänta.


Kommentarer
Postat av: Linqan

Försvarsadvokaten lyckades få Fram att skolan varit otydlig i sin lagstiftning, läraren hade sagt att det var Ok att kasta på ett visst område, medan rektorn menade att skolan aldrig kan tillåta snöbollskastning då skolan kan bli skadeståndskyldig.

Rättshaveristen hade också pratat med rektorn och fått samma svar, han tyckte då att rektorn hade ett styrningsproblem och borde skaffa sig en policy och tydligare kommunikationsvägar.

2008-11-27 @ 17:48:57
Postat av: Bitte

Bittes bus är flyttad. VÄlkommen till min nya adress!

2008-11-27 @ 21:50:59
URL: http://bittesbus.wordpress.com/
Postat av: Åsa

Hm.. jag undrar vem den lille pratglade rättshaveristen kan vara... Har han blont lockigt hår månne? :)

2008-11-28 @ 19:53:29
Postat av: Linqan

Vi har inga lockhåriga i familjen längre alla är snaggade av killarna alltså, men jag tror att du gissade på rätt rimfras.

2008-11-28 @ 20:48:56
Postat av: hannah

jävla lärare alltså!

2008-11-28 @ 23:25:47
Postat av: Åsa

Jaa! dessa lärare är för hemska! Usch! :)

2008-11-29 @ 20:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0